Friday, May 27, 2016

SPORT DAY GENIUS AULAD NILAI

21 Mei 2016 (Sabtu) 
Dewan Serbaguna BB Salak Tinggi
8 pg - 12.00 thari 
(Selesai Awal sebelum pkl 11)

Alhamdulillah... selesai Hari Sukan anak teruna saya...
Pada mulanya Saya taklah excited mana sebab saya tahu anak saya ni manja sikit, hahahah confirmlah dia tak nak join game.. memang aura negetif betul mama dia ni kan... yerlah.. dia selalu mcm tu... saya tak pernah argue sebab saya sendiri pun memang tak suka ke depan ke depan nih (berbeza dengan kakak Aqilah... agak berani dan agak suka ke depan sikit...)
so saya imagine si adik ni... silap2 masuk 1 game je... (negetip sangat mak ko nak...)
Tapi bila tanya dia... Adik join berapa game. dia kata banyak mama... nanti mama kena datang...
Baiklah.. insyallah kita pegi klu tak de aral.. itu janji saya lah kat dia....
Alhamdulillah sampai waktu dan tarikhnya...
Ngam2 kami sampai 8.30 pagi... sebab registeru 8.00 - 8.30 pagi...


Sesampainya kami... saya terus hantar Aqil Naufal ke barisan Team Green - Aqil Naufal duduk sebelah kiri sekali pakai topi biru tuh.... comel je dia... baru saya tahu teacher Team Green Teacher Shuhada.. Teacher kelas 6 Istanbul (Naufal memang 6 Istanbul).. Dalam hati saya... emmm confirmlah Teacher Shuhada bawak Aqil Naufal join team dia..sebab dia tahu anak murid dia yg sorang ni cengengeng (mungkin ada tak tahu maksud cengengeng... klu orang Pahang maybe tahu kot... Cengengeng - Cengeng - Kuat Menangis - sikit-sikit menangis - hahahahhaha)... Naufal pepagi sampai sekolah klu tak nampak Teacher Shuhada... memang drama airmata la jawabnya... (itu saya cerita kendian pasal Aqil Naufal nangis kat skol hohohoho)....



Sorry korang kena pusingkan kepala korang sikit hehehe... 
Naufal belakang sekali sebelah kiri pakai sport shoes biru tuh ye... 

Teacher Shuhada pakai Tudung Biru.. tengah betulkan topi Aqil Naufal (gambar atas video)... seee.... dia memang overr kan... topi pun nak kena Teacher betulkan... cisssss.... awak tu lelaki dikkk... lelakiiii.... hadoi la.... hahah .. masa ni aerobic season... comel sangat... elok plak tak malu dia tergedik2 menari kat situ.. hahahahah Naufal-Naufal... saya try dload video kat sini tapi dari belakangla saya record tu.. tak dan ke depan... huhuhu sebab masa ni diorang invite semua parent join aerobic ni sekali ngan diorang... hehhhe... meriah.. serius meriah... !!


Lepas tu acara perbarisan semua Team... Dari kanan Team Red (Fireman) Blue (Doctor) Yellow (Contractor - klu tak silap) then Team Naufal Team Green (Fruits Farmer) hahaha.. confirmlah dia impikan Team Red fireman tu kan.. sebab Fireman kan peberet Naufal.. tapi tak per la kan dik just for fun.. memana pun boleh.. janji sporting...kan... Video diorang punya slogan pun gedik sangat hahahahah.. nanti klu sempat saya upload video kat sini... eekkeke... 


Gojes...gojes Greeeennnnn...
Gedik sangatkan.... tapi Team Green memang menang sorak...
Tak sure kenapa... memang Team favourate kot...
Aqil Naufal Hujung sebelah kanan... hahaha.. tak berapa nampak
mama yg silap dok sebelah sini ... husband ada record video kat hp dia...
malas nak copy...


1st game Naufal join... mama yang cuak... hahaha.. anak relek je kat situ... mama yg tak diam duduk... hahaha... alhamdulillah dia ok ok jek dengan kawan2 dia...  game 1st ni Be A Doctor... dalam box depan tu ada Uniform doktor and aksesoris seorang doktor... kena pakai lengkap then lari satu pusingan... pastu ganti ngan kawan yg lain... sapa habis dulu ...dia menang utk game ni... rasanya yg main peranan Teacher Shuhada .. sebab dia yang cekap dan laju pakai dan tanggalkan baju doktor and semua aksesori pada budak2 nih... laju..cekap... congrate Teacher Shuhada... dan game ni Team Green yg menang... mak excited sebab team anak menang... akakkaka...


2nd game Aqil Naufal... susun batu bata.... pun Team Green yg menang...


3rd game Aqil Naufal join.... masuk air dlm botol guna gayung... pun Team Green menang....


Game ke empat Aqil Naufal... tangkap ikan dari dalam besen letak dalam baldi... pun Team Green yg menang... Sampaikan MC sport day ni kata... boleh tak bagi chance team lain selain Team Green yg menang... ekekekkeke...  saya rasa 4 game tu Aqil Naufal join.. ada 8-9 game yg lain Aqil Naufal tak join... diorang selang seli  kan takut budak2 penat kot...


Lepas game diorang... ada game utk parents.. saya tak join..husband je yg join game tarik tali ni... dan Team husband yg menang.. dapatla hadiah Tabung from Genius Aulad... lepas tu utk mak-mak pulak.. saya tak join...ekekekke.. ada lagi 2-3 game saya tak join gak... ahahahhaha... stendetla saya memang gitu.. alah tak perlah kasi kat parent2 yg muda belia. je yg join kan....


Masa ni lepas turun stage terima gold midle... Tahniah Aqil Naufal... tak sangka Team awak pulun semua game.... memang bukan sangkaan mama tuh....



Anak teruna saya memang bukan kaki posing depan kamera... dia tak sama mcm kakak dia.....
Overall... sangat puashati dengan sport day Genius Aulad Nilai... Tahniah untuk semua Teacher2 yg bertungkus lumus menjayakan sport day ni... tempat memang sangat selesa... tak panas.. ada ekon dan kipas.. so budak2 tak meragam... saya tengok sport day tadika byk diadakan di padang2... musim2 panas ni memang kesian kat anak2... ada yg excited tapi sampai lokasi... dengan panasnya budak2 cepat bad mood... kan... Tahniah Genius Aulad ... yg byk mementingkan keselesaan anak-anak dan parents... saya bagi 10 bintang utk acara sukan nih...!!! Tahniah Teacher Suraya peneraju utama selaku Principal dan owner Genius Aulad Nilai... Thumbs up utk beliau!!!

No comments: