Friday, March 13, 2009

~ Mengalirnya Airmata Mama.. ~

Tengahari Jumaat yang mendung....kebetulan keluar tadi mama sampai awal ke ofis...so sempatla blog hoping...dan mama termasukla ke blog nih Arwah Amir Yusuf sebenarnya satu ketika dulu...mama pernah follow blog ni...tapi bila blog mama diedit..n edit...ada addres blog yang hilang dari simpanan mama...so blog tersebut...mama tak jumpa...dan mungkin mama tak perasan kat blog blogger yang ada addres blog Arwah Amir Yusuf dengan izinNya... hari ni mama terjumpa balik...subhanallah...6 Mac lepas...anak kecil ini telah kembali kepada penciptaNya... Hari Jumaat Amir Yusuf lahir...dan hari Jumaat jua Amir Yusuf kembali padaNya...setelah hampir 9 bulan bertarung nyawa... demi allah mama tak sanggup untuk baca setiap entry yang ayah dan ibu arwah titipkan...dada mama sebak dan terharu...mata mama berkaca...mama tak mampu untuk membaca setiap entry yang di postkan...lailahaillallah...begitu kuat ayah dan ibu bayi kecil ini menghadapi dugaan yang diberikan... Betapa kuat dugaan yang ayah n ibu arwah lalui...9 bulan yang perit...9 bulan yang setiap saat mendoakan zuriatnya untuk sihat...satu ketika dulu mama pernah tinggalkan jejak di blog tersebut...doa mama ketika itu..semoga Amir Yusuf sembuh dan menjalani kehidupan seperti bayi-bayi lain...tapi...tuhan lebih menyayanginya dari kita semua... tentu syurga untukmu nak... al-fatihah....

p/s ~ Betapa mama insaf dengan setiap dugaan yang datang....ya allah..ya tuhanku...kau berkatilah kedua ibu bapa arwah Amir Yusuf...semoga mereka dilimpahi keberkatanmu ya allah....

12 comments:

kirana said...

dugaan yg hebat kan..
bila teringat2 balik..apa la sgt dugaan kite ni..berbanding org lain yg sabar giler..dugaan lagi besar..
ana smpai dok teringat2 nama amir yusof tu..sedih..kecian seme ada

aNIe said...

Memang hebat dugaan ibubapa arwah amir...bagi akak itulah dugaan terhebat seorang ibu..kehilangan anak yang dikasihi...yang dikandungkan 9 bulan...dan disusui dan dibelai...

Akak selalu sebak bila membaca kisah ibu2 yang kehilangan anak kesayangan mereka...kerana kita semua adalah 'ibu'

Y u Z z 9071 said...

sedihnya...

Tuhan menyayangi dia lebih dari kita...

HappyIrfa said...

SALAM KAK PUTERI..
x sempat lagi jengah blog tu.tp yg pasti anak itu penghuni syurga.
alfatihah

tunfrida said...

salaam, mamaqilah.

saya juga tersentuh membaca catatan br. fajar. baru satu entry dah sebak...betapa beratnya dugaan br. fajar dan isteri.

SyaNa said...

sebak baca blog tu kak..
besar dugaan utk ibu yg kehilangan anak..

Abang Long said...

Itulah hakikat kehidupan. Kita mesti REDHA.

shiemz said...

Dugaan bagik setiap manusia di atas muka bumi nie lain.. lagik besar dugaan lagik dekat kiter dgn tuhan ... insyaAllah....

zino said...

al-fatihah..

atty's said...

kty pun dah baca..sgt sedih.
al fatihah

viruspadu said...

saya tak berani nak baca kak oiii

takutttttttttttttt

belum ada kekuatan untuk itu

bOnda said...

saya nak tunggu lunch karang nak baca..
baca skang kang, pelik plak staf saya tengOk mata saya merah..
saya ni sensitif skit bab bab anak kecil sakit/meninggal ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...